Hi Guys [Archive] - Kawasaki Motorcycle Forums

Hi Guys

swole_jeggs
11-06-2016, 11:26 AM
Not sure what Im supposed to type here but I recently Purhcased a 07 all black Zx6r stock, crashed in three weeks, Broke my arm lol and Now I need you guys help.

Im all better now btw. ishh

rbentnail
11-06-2016, 11:37 AM
Need help learning to ride safely or what?

swole_jeggs
11-06-2016, 12:15 PM
Lol cant ride for a month or so.

I took my fairings off so I could do some paint job while i was semi handicapped. Now I stupidly didn't take any pictures or videos but I did however seperate the bolts and screws but I am having a problem figuring out which screw goes where and it looks like rain is coming

rbentnail
11-06-2016, 12:43 PM
Oh man! You're really new to this aren't you? Dang it!!

The best I can offer is, uummm, nothing. Live and learn! Pics, pics and more pics!! Can never have enough pics! There's a couple of other things I do regularly.

In the beginning, pics of course. And I labeled each part as it came off and all the fasteners for that part went into a ziplock baggie with the EXACT same label. No deviation from this, EVER!!!! I then stacked them up IN THE ORDER THEY CAME OFF!!!! No deviation from this, EVER!!! Get the idea? You have to develop the strict discipline necessary to be successful- it's hard enough as it is without confusing the h3ll out of yourself all the time.

As time progressed I graduated to a fishing lure box system. The only reason there aren't labels in the individual compartments is b/c I've had the plastics off this bike about a gazillion times. That DOES NOT mean I get to cut corners on organization, it just means I'm more familiar with the basics. There's another pic somewhere of compartments with labels as I dove deeper into the depths.
http://i4.photobucket.com/albums/y107/rbentnail/FJR%20Ground%20Spiders/S4%20Spider%20Repair/bb_zpscyl2ckge.jpg

Starting top left, fasteners from the left side of the bike go in the first compartment, second part from the left side = second compartment, etc. Same from the top right corner. Note the center top compartment is empty- left and right continues on the second row. Get in the habit of latching the lid EVERY SINGLE TIME, no deviation allowed. You'll thank me the first time you drop, kick or otherwise attempt to spill everything out and everything stays right where you put it. Getting a box like this with movable dividers like I did is even better.

So now it looks like you need to be spending time with parts prints, pouring through them and finding out what goes where. Good luck with that!

swole_jeggs
11-06-2016, 12:49 PM
Oh man! You're really new to this aren't you? Dang it!!

The best I can offer is, uummm, nothing. Live and learn! Pics, pics and more pics!! Can never have enough pics! There's a couple of other things I do regularly.

In the beginning, pics of course. And I labeled each part as it came off and all the fasteners for that part went into a ziplock baggie with the EXACT same label. No deviation from this, EVER!!!! I then stacked them up IN THE ORDER THEY CAME OFF!!!! No deviation from this, EVER!!! Get the idea? You have to develop the strict discipline necessary to be successful- it's hard enough as it is without confusing the h3ll out of yourself all the time.

As time progressed I graduated to a fishing lure box system. The only reason there aren't labels in the individual compartments is b/c I've had the plastics off this bike about a gazillion times. That DOES NOT mean I get to cut corners on organization, it just means I'm more familiar with the basics. There's another pic somewhere of compartments with labels as I dove deeper into the depths.
http://i4.photobucket.com/albums/y107/rbentnail/FJR%20Ground%20Spiders/S4%20Spider%20Repair/bb_zpscyl2ckge.jpg

Starting top left, fasteners from the left side of the bike go in the first compartment, second part from the left side = second compartment, etc. Same from the top right corner. Note the center top compartment is empty- left and right continues on the second row. Get in the habit of latching the lid EVERY SINGLE TIME, no deviation allowed. You'll thank me the first time you drop, kick or otherwise attempt to spill everything out and everything stays right where you put it. Getting a box like this with movable dividers like I did is even better.

So now it looks like you need to be spending time with parts prints, pouring through them and finding out what goes where. Good luck with that!

Yeah it wasn't till after I took everything Apart I was like Oh shyt,,, I didn't take any pics and Now im screwed .

But If you do have the same year model or anybody could you please take close up pictures of all the fairings, mainly focusing on the screws so I can see the size and stuff, I know its asking a lot and also the seat cowl fairing as well. I need to do this today as its gonna rain today and tomorrow and I have no garage.

rbentnail
11-06-2016, 01:11 PM
Yeah it wasn't till after I took everything Apart I was like Oh shyt,,, I didn't take any pics and Now im screwed .

But If you do have the same year model or anybody could you please take close up pictures of all the fairings, mainly focusing on the screws so I can see the size and stuff, I know its asking a lot and also the seat cowl fairing as well. I need to do this today as its gonna rain today and tomorrow and I have no garage.
Sorry man, wish I could help. I got a couple of bike covers if you wanna come borrow one right quick. I'm in central North Carolina. I guess there's always trash bags and duct tape.....

swole_jeggs
11-06-2016, 03:16 PM
Sorry man, wish I could help. I got a couple of bike covers if you wanna come borrow one right quick. I'm in central North Carolina. I guess there's always trash bags and duct tape.....

Yeah it rained :-( but I was able to cover it up, Im in texas B lol but i guess i'll just have to wing it and just screw whatevers screwable.

Thanks a Lot for your help tho.

Im pretty sure someone has made this mistake before so any help or link will be really helpful I am quite mechanically inclined.